Monday, December 20, 2010

GADIS GEDIK PUNCA MASALAH....


SAYA remaja perempuan yang mendapat kerja di sebuah syarikat swasta. Secara jujur, saya gemar pekerjaan itu kerana berkait dengan minat saya.

Gaji yang diberi sesuai dengan kelayakan, bagaimanapun, saya mempunyai masalah dengan salah seorang rakan sekerja wanita yang “gedik” dan mengada-ngada.

Saya menganggap dia “gedik” kerana sikapnya yang suka berpakaian seksi, bercakap lemah lembut dan berlagak manja tidak kena tempat. Biarlah saya panggil dia Cik X saja.

Sikap suka seksi dan “gedik” Cik X membuatkan ramai pekerja lelaki terliur hingga ada segelintir yang amat menyayangi dan sentiasa menyebelahi terutamanya dalam hal-hal kerja. Dia pandai mengambil hati pekerja lelaki termasuk bos.
Apa yang lebih menghairankan ialah sikap seorang ustaz yang juga nampaknya tergoda dengan aksi seksi dan manja Cik X.

Kami di pejabat panggil dia ustaz kerana dia selalu membaca doa di setiap majlis yang diadakan selain pandai mengaji. Kadangkala, saya lihat macam nak terkeluar biji mata Ustaz tengok Cik X. Adakah saya wajar berperasaan begitu?
Untuk pengetahuan Dr, Cik X suka mengambil kesempatan di atas kebaikan dan keikhlasan rakan wanita di pejabat.

Dia selalu meminta bantuan untuk menyiapkan kerjanya dari kami tapi tidak pernah menghargainya dan mendakwa kerja itu adalah hasilnya sendiri dan membuatkan kami tertekan dengan sikapnya.

Disebabkan kerjanya selalu cepat, bos menganggap Cik X adalah pekerja yang cekap. Satu lagi yang menjadi gangguan perasaan saya ialah sikap bos
Dia baik dan umurnya sekitar 40 an tapi saya juga lihat dia terpegun dengan kemanjaan Cik X. Di mata bos saya, Cik X adalah pekerja sempurna kerana di depannya dia selalu bercakap lembut, manja dan menyatakan bahawa dia sering menjadi mangsa aniaya kami.

Dr, apabila mengenangkan perkara ini, saya rasa macam hendak berhenti kerja dan mencari kerja lain tapi bos saya baik.

Bagaimanapun kerana rapat dengan bos, Cik X dinaikkan pangkat dan saya anggap tidak adil kerana pekerja lama yang berdedikasi tidak dinaikkan pangkat sebab tidak pandai mengampu.

Dr, mungkin orang lain anggap ini perkara kecil, tetapi saya amat tertekan.
Saya ingin bertanya adakah semua lelaki suka kepada perempuan yang seksi, manja dan bersifat mengada-ngada selain mengapa ustaz yang dianggap alim tapi sama seperti lelaki lain.

Saya ingin bersangka baik pada Cik X tapi setiap kali melihat dan teringat sikapnya saya tertekan



Read more: http://ohmacamitu.com/blog/tag/nasihat-gadis-gedik/#ixzz18cSmZzlA

No comments:

Post a Comment